Η ΔΡΑΣΗ

Πρόγραμμα κινητικότητας εκπαιδευτικών Erasmus+


ΤΙΤΛΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ:

Ο μετασχηματισμός της παραδοσιακής δασκαλοκεντρικής προσέγγισης σε ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση μέσω της εκπαίδευσης STEAM.

Κωδικός προγράμματος: 2021-1-EL01-KA122-VET-000030820

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ:

Το  5ο ΕΚ Γ΄Αθήνας ξεκίνησε την προετοιμασία υλοποίησης του εγκεκριμένου σχεδίου κινητικότητας Erasmus+ ΚΑ1 με τίτλο « Ο μετασχηματισμός της παραδοσιακής δασκαλοκεντρικής προσέγγισης σε ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση μέσω της εκπαίδευσης STEAM».

Στο πρόγραμμα θα συμμετάσχουν 8 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι επιλέχθηκαν σύμφωνα με τα κριτήρια αξιολόγησης, όπως αυτά είχαν διατυπωθεί στην σύνταξη της πρότασης. Οι εκπαιδευτικοί θα μεταβούν στην Πράγα από τις 4 έως τις 11 Δεκεμβρίου 2022. Επιλέχθηκε η Πράγα ως χώρα υποδοχής, γιατί στην Τσεχία η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (Ε.Ε.Κ.) είναι πολύ δημοφιλής και το ποσοστό των Τσέχων μαθητών που την ακολουθούν, είναι το υψηλότερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση (περίπου 78%). 

Φορέας επιμόρφωσης είναι το Εκπαιδευτικό Ινστιτούτο Eucanet Praha Course Center με κύριο αντικείμενο την επαγγελματική κατάρτιση εκπαιδευτικών και επαγγελματικών στελεχών. Επίσης διατηρεί σε τέσσερις ξεχωριστές τοποθεσίες στην Τσεχία, δημοτικά σχολεία, ένα δίγλωσσο γυμνάσιο καθώς και επαγγελματικά λύκεια, με αντικείμενο τις νέες τεχνολογίες. Από το 2014, αποτελεί φορέα επιμόρφωσης σχεδίων Erasmus +. Οι επιμορφωτές του είναι εκπαιδευτικά στελέχη με εμπειρία και αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα.

Αποτελεί πεποίθηση του 5ου Ε.Κ ότι με την εκπαιδευτική προσέγγιση SΤΕΑΜ ( Science, Technology, Engineering, Art/Design, and Mathematics) -που τον τελευταίο καιρό έχει αναγνωριστεί παγκοσμίως και εφαρμόζεται σε πολλές χώρες- δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να αλλάξουν τον δασκαλοκεντρικό τρόπο μάθησης. Με την εφαρμογή της διεπιστημονικότητας και της καινοτομίας που παρέχει, θα αποτελέσει έναυσμα για την συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης η εκπαίδευση STEAM αναμένεται να είναι προσβάσιμη σε όλους, ανεξαρτήτως φύλου ή τεχνικών δεξιοτήτων, επειδή ένας από τους στόχους του STEAM είναι να εμπλέξει κορίτσια και γυναίκες στις επιστήμες, την τεχνολογία και τα μαθηματικά και να εξαλείψει τον διαχωρισμό τους, με τρόπο που να διασφαλίζει την ισότητα των φύλων στην κοινωνία.

Το ημερήσιο επιμορφωτικό πρόγραμμα που συμφωνήθηκε με τον φορέα υποδοχής εστιάζει

α) σε δημιουργικές δραστηριότητες στην τάξη, δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, μικτές μεθόδους μάθησης, καθιστώντας ελκυστικό το μάθημα

β) σε τεχνικές παρακίνησης μέσω της STEAM για την επιλογή της ΕΕΚ από τους μαθητές, ώστε να μπορεί να αποτελέσει αφετηρία για την επαγγελματική τους πορεία. 

 

ΣΤΟΧΟΙ:

1. Η διερεύνηση του τρόπου σχεδιασμού και οργάνωσης των μαθημάτων μέσω της διδακτικής προσέγγισης STEΑM, για τους μαθητές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

2. Η συμβολή στην εξέλιξη του θεσμικού πλαισίου εκπαίδευσης με την αλλαγή του προφίλ του εκπαιδευτικού, του τρόπου διδασκαλίας και την τροποποίηση των αναλυτικών προγραμμάτων. 

3. Η επίτευξη ευρύτερων συνεργασιών μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας (μαθητών, γονέων και σχολείου) με αλλαγή της στάσης και των ρόλων τους και ενίσχυση των σχέσεων με την αγορά εργασίας.



Σχόλια